Perspektiva rasta MSP 2019-2020 – nova Anketa Evropske mreže preduzetništva

25.12.2019Blog

Rezultati nedavno objavljene Ankete Evropske mreže preduzetništva (EEN mreže) za 2019. godinu pokazuju suzdržani optimizam u pogledu kratkoročne prognoze rasta malih i srednjih preduzeća u EU sa ambicijom internacionalizacije poslovanja. Optimistične projekcije o ostvarenom prihodu, udelu na tržištu i otvaranju novih radnih mesta u 2020. su na neznatno nižem nivou nego 2018. godine. Ovogodišnja „zvezda“ istraživanja bila je Estonija iz koje dolaze mala i srednja preduzeća sa najoptimističnijim projekcijama za narednih 12 meseci u sve tri kategorije rasta. Grčka, Švedska i Rumunija su postigle rezultate znatno iznad proseka.

Evropska komisija u novom sastavu usvojiće posebnu strategiju kako bi se napredak MSP osigurao smanjenjem birokratskih troškova i unapređenjem pristupa tržištu uz pomoć svih raspoloživih alata za snažnu podršku.

 

TOP 5 uvida u šanse za rast malih srednjih preduzeća

1. Dobre šanse za povećanje prometa

59% međunarodno prisutnih MSP očekuju povećanje prihoda u narednih 12 meseci. Iako su estonska mala i srednja preduzeća (87%) bila najsigurnija u povećanje, u Hrvatskoj i Luksemburgu (41%) firme su imale najniža očekivanja.

2. Stabilne prilike za otvaranje novih radnih mesta

30% MSP koje žele da razviju posao van svojih granica očekuju otvaranje radnih mesta u narednoj godini. Estonska mala i srednja preduzeća (57%) imala su najveća očekivanja, dok je u Slovačkoj (6%) optimizam najniži.

3. Suzdržani optimizam u pogledu tržišnog udela

49% MSP sa internacionalnim ambicijama očekuje povećanje tržišnog udela u narednih 12 meseci. Najoptimističnije su firme iz Estonije (74%) dok su u Belgiji i Francuskoj (35%) opreznije u pogledu svojih kratkoročnih perspektiva rasta.

4. Manji troškovi međunarodne ekspanzije

81% MSP ističe uštedu korišćenjem usluga EEN mreže prilikom ulaska na nova tržišta. Ovaj podatak najbolje ilustruje korist za mala i srednja preduzeća koja međunarodnu ekspanziju često doživljavaju skupo, a najčešće zbog nedostatka adekvatnog kadra obučenog za razvijanje izvoznih strategija, koji poznaje specifičnosti domaćih proizvoda i pravila za njihov plasman.

5. Zadovoljni klijenti

88% klijenata izrazilo je zadovoljstvo uslugama EEN mreže, ističući visok nivo kvaliteta u pružanju saveta i podrške širom sveta. 92% klijenata je potvrdilo da će usluge mreže preporučiti drugim preduzećima.

 

Preuzmite infografike i izveštaj.