Sektorske grupe

Evropska mreža preduzetništva pruža podršku malim i srednjim preduzećima, nezavisno od oblasti u kojoj posluje. Sa jedne strane, to otvara mnogo mogućnosti za ostvarivanje poslovnih kontakata i ono što bismo mogli nazvati – bogatstvo različitosti.

Kao rezultat aktivnosti preko 400 evropskih institucija – EEN kontakt tačaka – svakodnevno se objavi mnoštvo informacije o novim klijentima i različitim dogadjajima koji se organizuje i postaje dosta komplikovano uočiti bitnu informaciju na vreme.

Kao odgovor na ovaj izazov, Evropska mreža preduzetništva osnovala 17 sektorskih grupa, a to su:

Kroz njih se kombinuje ekspertiza u međunarodom poslovanju i poznavanje lokalnog tržišta.

Sektorske grupe mogu biti od koristi i ukoliko se traži partner iz industrijske grane, različite od one kojoj kompanija pripada. U tom slučaju, one obavljaju takozvano međusektorsko povezivanje.

Kao ilustracija, ako se kompanija posluje u oblasti proizvodnje hrane, preko sektorske grupe IKT industrija i usluge, se mogu potražiti partneri iz oblasti IKT-a, koji će za njih razviti određeno informaciono rešenje.  Takođe, preko sektorske grupe Maloprodaja, može se potražiti dustributer za njihove proizvode i sl.

Snaga Sektorskih grupa  leži u činjenici da (najčešće) okuplja između 20 i 30 članova iz različitih zemalja Evrope. Pored toga, one imaju obavezu da organizuju određeni broj događaja tokom godine, poput Poslovnih susreta i kompanijskih poseta.  Lista predstojećih aktivnosti sektorskih grupa se nalazi na OVDE.

Srbija ima svoje predstavnike u sledećim sektorskim grupama: