Održani međunarodni poslovni susreti u okviru virtuelnog sajma i konferencije Belgrade Food Show

03.12.2020

Međunarodni poslovni susreti u oblasti proizvodnje i distribucije visokokvalitetnih prehrambenih proizvoda održani su onlajn 24. i 25. novembra  2020. godine u ogranizaciji Evropske mreže preduzetništva – Privredne komore Srbije i Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine, u saradnji sa Asocijacijom za promociju srpske hrane i USAID projektom za ekonomski razvoj. Na sastancima su učestvovale 104 kompanije iz sektora prehrambene industrije, a osim učesnika iz naše zemlje i regiona, odakle je bilo najviše učesnika, na sastancima su učestvovali predstavnici evropskih kompanija iz Italije, Španije, Belgije, Švedske, Slovenije, Rumunije i Engleske, kao i kompanije iz Amerike, Australije, Indije, Izraela I Nigerije.

 

„EEN mreža u okviru koje smo organizovali b2b susrete je ubrzo nakon početka pandemije prilagodila svoje aktivnosti i prešla na organizaciju virtuelnih događaja i onlajn sastanaka, kako bi dodatno podržala mala i srednja preduzeća da na jednostavan i pre svega bezbedan način ostanu u kontaktu sa poslovnim partnerima, ali i uspostave saradnju sa novim partnerima- izjavila je Jovana Stanojević, rukovodilac Centra za EU integracije PKS. EEN mreža je aktivno učestvovala u promociji događaja, kao i pozivanju potencijalnih kupaca i distributera koji su imali prilike da, putem onlajn platforme, pretraže registrovane učesnike i uspostave saradnju sa vodećim proizvođačima visokokvalitetne hrane u Srbiji i regionu. Nadamo se da će kao rezultat ovih poslovnih susreta, domaće kompanije da osvoje neka nova tržišta za svoje proizvode i da će moći da nastave internacionalizaciju svog poslovanja i u ovim izazovnim vremenima.“

 

Prema rečima Miloša Pejčinovića, ispred Asocijacije za promociju srpske hrane epidemiološka situacija primorala nas je da ovogodišnji sajam organizujemo virtuelno, i bez hrane. “Bez prilike da na jednom mestu probamo vrhunske ukuse i inovativne proizvode. Naravno, nadamo se da ćemo se već sledeće godine družiti u formatu na koji smo navikli. Uprkos svemu, prilagodili smo se situaciji, baš kao što su to učinili proizvođači hrane u jeku pandemije, istinski heroji krize. Industrija hrane nije stala, i pokazala nam je koliko je važna. Pokazala nam je svoj vitalni značaj za funkcionisanje društva, države, i naravno privrede. Zato smo i bili odlučni u nameri da ni BFS2020 ne stane. Želeli smo da organizujemo ovu manifestaciju u čast svih proizvođača, da im omogućimo prostor da stvore nove poslovne prilike, i steknu nova znanja i iskustva”.

 

Gospodin Pejčinović je naglasio da konferencija sjajno prošla, tokom 3 dana trajanja obrađeno je 10 važnih tema, na koje je razgovaralo 37 panelista i predavača, tokom više od 10 sati razgovora. Na BFS2020 učestvovalo je 90 proizvođača i više od 20 kupaca i distributera iz regiona i Evrope u okviru B2B platforme koju smo realizovali zajedno sa Privrednom komorom Srbije.“S obzirom na okolnosti, BFS2020 organizovan je sa velikim uspehom i pokazao nam da je organizacija ovakve vrste događaj u online formatu trenutna realnost. Nadamo se da će se to vrlo brzo promeniti”,

 

Vladimir Jovanović, nosilac Poljoprivrednog gazdinstva Jovanović jedan od učesnika onlajn sastanaka u organizacije EEN mreže, smatra da je ovo dobar način organizovanja događaja u jeku pandemije “Važno je što smo ostvarili kontakte sa potencijalnim kupcima, a jedini nedostatak je što se ne može osetiti miris i ukus proizvoda”.