Naslovna » Info » Tržišta u nastajanju (Emerging markets)

Tržišta u nastajanju (Emerging markets)

U poslednjoj deceniji sve više se govori o rastućem značaju tržišta u nastajanju (eng. “emerging markets). Tu se pre svega misli na zemlje kao što su Brazil, Kina, Indija, Meksiko, Rusija, Turska, Indonezija itd. Za ove zemlje se može reći da jesu razvijene, ali se još ne klasifikuju u grupu razvijenih zemalja, te se zbog toga grupišu kao emerging markets. Ove zemlje karekteriše visoka stopa privrednog rasta, ubrzana industrijalizacija i modrnizacija, rast srednje klase, visoko učeće mladog stanovništva u starosnoj strukturi, niska cena radne snage, rast stope urbanizacije itd. Bez obzira što su ove zemlje jako interesantne za međunarodnu trgovinu i atraktivne za strane direktne investicije, takođe imaju brojne institucionalne i tržištne nedostatke, koje ih ne klasifikuju u grupu razvijenih zemalja. Među bitnim nedostacima jesu: neadekvatna tržišna infrastruktura, izbegavanje zakona, visok stepen korupcije, izbegavanje institucija, visok rizik poslovnog okruženja, nedostatak obrazovane radne snage i slično.

Bez obzira na sve nedostatke, emerging markets postaju globalni izazov za internacionalizaciju poslovanja.

U sledećoj tabele prikazani su neki podaci vezani za tržišta u nastajnju.

tabela

Pogledajte ocene
Ocenite ovaj članak



© 2015 Evropska mreža preduzetništva SrbijaDeveloped by: Vojin Kovačević

Scroll to top